loading

Προσκλήσεις



Περιγραφή τοπικού προγ/τος

Άνοιγμα όλων Κλείσιμο όλων

Γενικά για τo LEADER

Δράση L313-4 : Προβολή και προώθηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των περιοχών


 

Γνωρίστε τη Δράση...

1. Περιγραφή της Δράσης

Η προβολή–προώθηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων της ευρύτερης περιοχής του Ψηλορείτη, αποτελεί έναν από τους βασικούς στόχους της ΟΤΔ , αφού λειτουργεί με άμεσο αλλά και πολλαπλασιαστικό τρόπο στην δημιουργία της εικόνας του ενιαίου – διακριτού αγροτουριστικού προϊόντος «ΨΗΛΟΡΕΙΤΗΣ – ΚΡΗΤΗ»

Επειδή η περιοχή δεν είχε ποτέ την ενιαία διοικητική ενότητα που έχουν π.χ οι Νομαρχίες, ήταν δύσκολο να σχεδιασθούν και να χρηματοδοτηθούν ανάλογες πολιτικές προβολής.

Για αυτό το σκοπό η ΟΤΔ στο πλαίσιο της κοινοτικής πρωτοβουλίας Leader+ , υλοποίησε ως τελικός αποδέκτης ένα πλέγμα ενεργειών προβολής. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η δημιουργία ενός τουριστικού οδηγού, επιμέρους φυλλαδίων i) για τις διάφορες ζώνες (Αμάρι, Μυλοπόταμος, Ορεινό Μαλεβύζι, Πάνω Ρίζα), ii) για τις θεματικές ενότητες του περιβάλλοντος, του πολιτισμού κ.α, ενός διαφημιστικού βίντεο, καθώς και η συμμετοχή σε διάφορες εκθέσεις. Πρέπει να επισημανθεί επίσης ότι μέσω του διακρατικού σχεδίου με τα άλλα ευρωπαϊκά γεωπάρκα, δημιουργήθηκε ένας χρήσιμος γεωλογικός οδηγός του Ψηλορείτη, ενώ πραγματοποιήθηκε στο Ηράκλειο και στο Ρέθυμνο υπο την αιγίδα της Ελληνικής επιτροπής της UNESCO, και με την ευκαιρία του έτους της ΓΗΣ , έκθεση Λαϊκών καλλιτεχνών με τίτλο «Ο Μύθος της Γης μέσα από τα χέρια του Ανθρώπου».

Επειδή σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο του άξονα 4 του ΠΑΑ 2007-2013 η ΟΤΔ δεν μπορεί να είναι τελικός αποδέκτης, η υλοποίηση των ενεργειών προβολής θα πραγματοποιηθεί από τους Δήμους της Περιοχής, τις Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις και άλλους φορείς.

Οι ενέργειες αυτές δεν θα είναι αποσπασματικές αλλά θα εντάσσονται στην δόμηση της εικόνας του ενιαίου αγροτουριστικού προϊόντος και θα αφορούν ενδεικτικά την έκδοση έντυπου υλικού, την δημιουργία οπτικοακουστικού υλικού (ταινίες, βίντεο, φωτογραφικό υλικό ποιότητας κ.α.) , εξειδικευμένων ιστοσελίδων, συμμετοχής σε εκθέσεις κ.α.

 

2. Περιοχή εφαρμογής της δράσης σε σχέση με τους στόχους και τη στρατηγική του τοπικού προγράμματος

Η δράση εφαρμόζεται σε όλη την περιοχή εφαρμογής του προγράμματος . Σημειώνεται ότι οι δράσεις μπορούν να υλοποιηθούν και εντός περιοχών NATURA.

 

3. Δικαιούχοι

ΟΤΑ, τα νομικά τους πρόσωπα και άλλοι φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και ιδιωτικοί φορείς μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα με καταστατικό με σκοπό την υλοποίηση αντίστοιχων έργων δημόσιου χαρακτήρα

4.  Ύψος παρεμβάσεων

Μέχρι 100.000 €.

5. Ποσοστό επιχορήγησης

70 % επί του συνολικού κόστους της επένδυσης

6. Άλλες προϋποθέσεις

Κατά την εφαρμογή της δράσης θα τηρηθούν οι όροι και οι περιορισμοί του θεσμικού πλαισίου που διέπει την εφαρμογή του ΠΑΑ, ενώ στην περίπτωση τυχόν διαφοροποιήσεων θα τροποποιηθεί αντίστοιχα το τοπικό πρόγραμμα.

7.Επιλέξιμες / μη επιλέξιμες δαπάνες

 

Επιλέξιμες Δαπάνες

1.       Σχεδιασμός και παραγωγή πληροφοριακού και διαφημιστικού υλικού, καθώς και  δημιουργία ντοκιμαντέρ.

2.       Διαφημιστικές καταχωρήσεις σε έντυπα μέσα μαζικής ενημέρωσης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθώς και σε τουριστικούς οδηγούς.

3.       Αξιοποίηση του διαδικτύου.

4.       Συμμετοχή σε αναγνωρισμένες θεματικές τουριστικές εκθέσεις στην Ελλάδα ή άλλα σε κράτη μέλη της Ε.Ε, όπως επίσης και σε ημερίδες-εκδηλώσεις κ.λπ. στην Ελλάδα και με ποσοστό μέχρι 20% του συνολικού κόστους της πρότασης.

5.       Διεξαγωγή ημερίδων – εκδηλώσεων ενημέρωσης και προβολής.

6.       Οργάνωση συνεντεύξεων Τύπου.

7.       Δαπάνες μετακίνησης και διαμονής δημοσιογράφων γενικού και ειδικού Τύπου.

8.       Ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας (Φ.Π.Α.) σύμφωνα με όσα ορίζονται στο άρθρο 71, παρ. 3(α) του Καν (ΕΚ) 1698/2005 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (δηλ.  εφόσον δεν υπάρχει δυνατότητα ανάκτησής του)

 

Μη επιλέξιμες Δαπάνες

1.       Κόστος σύνταξης φακέλου υποψηφιότητας.

2.       Συμβολαιογραφικά έξοδα και πάσης φύσεως φόροι και δημοσιονομικές επιβαρύνσεις του δικαιούχου.

3.       Δαπάνες για την εκπόνηση μελετών οι οποίες δεν εφαρμόζονται κατά την υλοποίηση του έργου.

4.       Λειτουργικές δαπάνες των δικαιούχων και των έργων (αμοιβές προσωπικού, αναλώσιμα κ.λπ.).

5.       Δαπάνες συντήρησης των παρεμβάσεων που ενισχύονται.

6.       Δαπάνες προβολής και προώθησης γεωργικών προϊόντων.

 

8. Νομική Βάση

Άρθρα 61, 62, 63(α) και 64 του Καν.(ΕΚ) 1698/2005, άρθρο 37 και σημείο 5.3.4.1 Παράρτημα ΙΙ του Καν(ΕΚ) 1974/2006

L313-4   Προβολή και προώθηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων των περιοχών

 


Αλλα ενδιαφέροντα..